#1

#2

#3

Opublikowano: 2022-01-22

MECHANIK: Mam taki problem - Peugeot Partner i błąd, który wraca - P1497...
EKSPERT:To jest diesel?
MECHANIK:Tak, 1.6 HDi. BlueHDi.
EKSPERT:Który rok Partnera?
MECHANIK:Już Panu mówię... 2019 i to jest 100 konny silnik...
EKSPERT:Tak, tak, to jest motor BHY, znam go. To ładnie, dziewiętnastka. I macie w silniku błędy?
MECHANIK:Dokładnie, jedyny błąd, który po wykasowaniu wraca, bo reszta jest typu “można zignorować”, tak są opisane.
EKSPERT:P1497... “Turbosprężarka - błąd, komponent zablokowany, zamknięty”.
MECHANIK:U mnie w KTS-ie jest to opisane jako: “Turbosprężarka – komponent zablokowany”. No i on ten błąd ma, ale kontrolki silnika nie zapala.
EKSPERT:Ok... To jeszcze jedna rzecz, tam jest podciśnieniowo turbo, tak?
MECHANIK:Nie, tam jest... Tak, podciśnieniowo, dokładnie.
EKSPERT:No dobra, a jesteś w stanie mi powiedzieć, czy pracuje cięgno sterujące?
MECHANIK:Jak najbardziej.
EKSPERT:Zobacz czy cięgienko pracuje i czy zmieniają się wartości w sterowniku, w parametrach rzeczywistych.
MECHANIK:Już, już zaraz obejrzę.
EKSPERT:To bym jako pierwsze sprawdził, bo tu mamy typowy błąd od czujnika położenia, który mówi, że komponent jest zablokowany cały czas.
MECHANIK:Ok, bo tam jest jakby czujnik wzniosu zmiennej geometrii, tak?
EKSPERT:Tak, tak, tak... i on widzi jak ta sztanga się rusza i według niego się nie rusza. Pytanie czy sztanga się rusza... Czy problem jest w sztandze, czy w samym czujniku.
MECHANIK:Sztanga... Przy samym uruchomieniu zaciąga ją.
EKSPERT:No dobrze, ale teraz pytanie co widzi czujnik położenia.
MECHANIK:Czyli co - wejść w parametry i zobaczyć?
EKSPERT:Ja bym to zrobił tak... oczywiście zrobisz jak będziesz uważał, ale ja podłączyłbym podciśnienie pod gruszkę, żeby samemu sprawdzić, włączył zapłon, wszedł w parametry rzeczywiste i zobaczył, czy jak zmieniasz podciśnienie, to czy zmieniają się parametry czy nie.
MECHANIK:Jasne, dobra.
EKSPERT:Bo dla mnie wygląda to tak, jakby czujnik po prostu się przyblokował. A jeszcze jedną rzecz Ci zobaczę, trochę poza konkursem, tylko musisz mi dać sekundę... i numer VIN będę potrzebował do tego samochodu jeszcze.
MECHANIK:VIN tak? To już dyktuję... VF3<reszta numeru wycięta>.
EKSPERT:Ok... Partner TP... a powtórzysz proszę jeszcze raz jaki ten błąd miałeś?
MECHANIK:P1497.
EKSPERT:Dobra... ach, nie ma nic więcej, wiesz? Myślałem, że będzie jakieś „TSB”, może jakieś rozwiązanie techniczne na ten błąd, ale nie ma. Czyli po prostu zweryfikuj sobie samo położenie. Ok?
MECHANIK:Czy widzi jako parametr położenie, tak?
EKSPERT:Tak, tak, dokładnie tak.
MECHANIK:A jak on może być opisany? Jako położenie czego?
EKSPERT:Położenie turbosprężarki.
MECHANIK:Jasne, dobra, czyli generalnie parametr ma się zmieniać zależnie od podanego podciśnienia i jak się nie zmienia to znaczy, że jest zablokowany.
EKSPERT:Tak, wtedy nie będzie nam otwierał.
MECHANIK:Ok, to zróbmy tak, ja zaraz zaloguję się KTS-em to popatrzę i oddzwonię ewentualnie.
EKSPERT:Pewnie, dzwoń śmiało.
MECHANIK:Dzięki śliczne, do usłyszenia.
EKSPERT:Na razie, hej.

Zainteresowany korzystaniem z infolinii?

Sprawdź dostępność w Twoim kraju.