Przypadki z infolinii

#6
EKSPERT:Mhm. A macie w nim system start-stop? Taki system z czujnikiem na klemie?
MECHANIK:Hmm... tak, jest tu start-stop. I na klemie czujnik też.
EKSPERT:Ok, to on ma tzw. rekuperację energii i jak akumulator jest naładowany to on nie ładuje.
MECHANIK:Czyli to jest normalna rzecz?
EKSPERT:Tak, jak podłączysz się miernikiem, będziesz jechał samochodem i hamował silnikiem to on będzie ładował na maksa pod 15 V.
#4
EKSPERT:Jaki tam jest silnik?
MECHANIK:1.4 benzyna, 103 kW.
EKSPERT:Ok, jak dokładnie wygląda sytuacja?
MECHANIK:Nie możemy go uruchomić, zachowuje się tak, jakby był słaby akumulator, czyli wysterowanie na rozrusznik, słychać tylko takie tykanie elektromagnesu. I co mogę więcej powiedzieć... sprawdziliśmy instalację, doszliśmy do tego, że jest za słabe wysterowanie ze sterownika silnika na przekaźnik rozrusznika. Mało tego, akumulator jest włożony oczywiście nowy i jak postoi auto przez noc to z rana jak wchodzę do auta, odpalam to jest pstrykanie, ale jak podam drugim akumulatorem prąd tylko i wyłącznie na ten dobry, nowy, włożony akumulator, auto odpala bezproblemowo.
EKSPERT:To znaczy, że albo nie macie masy na silniku albo macie przewód wysokoprądowy uszkodzony.
#3
MECHANIK:i chodzi o to... jak należy to zrobić? Czy jest jakaś instrukcja do tego?
EKSPERT:W sensie zamienić cały moduł mechatroniczny, tak? Czy sam sterownik?
MECHANIK:Tak. Tzn. sterownik, sam sterownik.
EKSPERT:Ale wie Pan co, to jest auto z 17 roku... jakie oznaczenie ma tam skrzynia biegów?
MECHANIK:DQ381.
#2
EKSPERT:To jest diesel?
MECHANIK:Tak, 1.6 HDi. BlueHDi.
EKSPERT:Który rok Partnera?
MECHANIK:Już Panu mówię... 2019 i to jest 100 konny silnik...
EKSPERT:Tak, tak, to jest motor BHY, znam go. To ładnie, dziewiętnastka. I macie w silniku błędy?
#1
EKSPERT:Jakie to jest auto?
MECHANIK:C-Elysée z roku 2014.
EKSPERT:Ma Pan numer VIN do niego?
MECHANIK:Natürlich! Dyktować?
EKSPERT:Poproszę.

Zainteresowany korzystaniem z infolinii?

Sprawdź dostępność w Twoim kraju.